Om svaret är ja. Använder du dig av det i din marknadsföring?
Om inte. Då har du en gyllene möjlighet här.
Att använda kundberättelser, kundcitat och kundrecensioner funkar som social proof och visar dina potentiella kunder att du redan har kunder som använder och uppskattar ditt företags produkter, tjänster och service.
Att använda dina kunders röster i din marknadsföring är bra av flera skäl.
✅ Det ökar trovärdigheten - potentiella kunder litar mer på andra kunder, än på era egna beskrivningar av företaget
✅ Det bygger förtroende - att ni redan idag har nöjda kunder, bygger förtroende för er som trovärdig leverantör/samarbetspartner
✅ Det sänker trösklar - berättelserna från era befintliga och nöjda kunder kan få mer tveksamma kunder att våga ta steget och testa
✅ Det gör ert erbjudande mer konkret - era kundcase visar hur ni praktiskt går till väga för att lösa kundernas problem och skapar värde/nytta
Så, sitter du på en outnyttjad guldgruva? Jag kan hjälpa er !
Här är några av de kunder jag hjälper med kundberättelser/kundcase idag:
Kyl- och Frysexpressen
Workify Sverige AB
Bravida Hälsingland